اخبار و مقالات

آگهی‌ها

کالاها

شرکت‌ها

دوده صنعتی (Carbon Black)

خریدار: :  هیروشیمی

1   کیلوگرم 138,000  ریال  
پیشنهاد فروش

هیدروکربن سنگین (Heavy Hydrocarbons)

خریدار: :  شکوه منتظران

1   تن 460  دلار آمریکا  
پیشنهاد فروش

اکسید روی (Zinc Oxide)

خریدار: :  پارسه اویل پترول

1   تن توافقی   
پیشنهاد فروش

گازوئیل (Gas Oil)

خریدار: :  سیمین سریر ایرانیان

1   تن توافقی   
پیشنهاد فروش

انار (Pomegranate)

:  عمده فروشی اینترنتی غرب کالا

3   تن توافقی   
{3}

گازوئیل (Gas Oil)

10000   تن توافقی   
{3}

گازوئیل (Gas Oil)

15000   تن توافقی   
{3}

گازوئیل (Gas Oil)

125   تن توافقی   
{3}

زایلین - مخلوط ایزومرها (Xylene - Isomers)

فروشنده: :  شیمی پل

1   کیلوگرم 85,000  ریال  
سفارش خرید

متانول (Methanol)

فروشنده: :  شیمی پل

1   کیلوگرم 25,000  ریال  
سفارش خرید

پلی استال (POM)

فروشنده: :  شیمی پل

1   کیلوگرم 345,000  ریال  
سفارش خرید

EVA

فروشنده: :  شیمی پل

1   کیلوگرم 440,000  ریال  
سفارش خرید

وزیر صمت: فروش لاستیک منقضی امکان ندارد/ دبیر کانون کامیون‌داران: تمام لاستیک‌های منقضی در انبارها را فروختندلاستیک 

وزیر صمت: فروش لاستیک منقضی امکان ندارد/ دبیر کانون کامیون‌داران: تمام لاستیک‌های منقضی در انبارها را فروختند

در حالی که وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید که فروش لاستیک تاریخ انقضا گذشته امکان ندارد و تا کنون چنین گزارشی به دستمان نرسیده است، دبیر کانون کامیون داران مدعی است در دوران کمبود لاستیک در بازار، انبار لاستیک‌های منقضی خالی شد و تمام این لاستیک‌ها را در بازار توزیع کردند.

با افزایش نرخ ارز و آغاز دور جدید تحریم‌ها مشکلاتی در بازار خودرو و تجهیزات وابسته به آن به وجود آمد که مهم‌ترین آن نبود قطعات و لاستیک در بازار بود. کاهش عرضه باعث شد تا بسیاری از ماشین آلات سنگین زمین‌گیر شوند و حمل و نقل بار در کشور با تاخیر مواجه شود.

مجموعه عوامل از جمله‌ تصمیمات خلق‌الساعه برای لیست ورود کالا و به دنیال آن کاهش واردات، طولانی شدن چانه‌زنی‌ها برای تخصیص ارز دولتی برای واردات لاستیک سنگین، نارضایتی کامیون داران از نبود لاستیک و قطعات، اعتصاب کامیون داران و رانندگان کامیون و ...باعث شد تا عده‌ای از این آب گل آلود شده ماهی بگیرند و لاستیک‌های تاریخ انقضا گذشته در انبارها را در بازار توزیع کنند.

هر چند که وزیر صنعت، معدن و تجارت این موضوع را انکار می‌کند و مدعی است که تا کنون چنین گزارشی مشاهده نشده است اما دبیر کانون کامیون ‌داران کشور می‌گوید گزارش واژگونی کامیون‌ها را به دلیل ترکیدگی لاستیک ناشی از استفاده از لاستیک‌های تاریخ انقضا گذشته را به نهادهای مربوطه از جمله وزارت صمت ارسال کرده است.

توزیع لاستیک تاریخ انقضا گذشته امکان ندارد

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره توزیع لاستیک‌های تاریخ انقضا گذشته در بازار گفت: چنین چیزی امکان ندارد.

وی ادامه داد: سال گذشته قبل از عید با مشکلاتی در بازار لاستیک مواجه بودیم اما تمام لاستیک‌هایی که وارد بازار شد، جدید بود مگر اینکه یک نفر پیش از این نسبت به ورود لاستیک اقدام کرده و تاریخ انقضای این لاستیک‌ها گذشته است که به طور قطع توزیع و فروش آنها تخلف است.

رحمانی تاکید کرد: البته گزارشی در این باره که فردی یا گروهی لاستیک تاریخ انقضا گذشته وارد بازار کرده‌اند را دریافت نکرده‌ایم.

وزیر صمت با اشاره به توان تولید داخل برای تامین لاستیک سنگین در بازار گفت: علی رغم اینکه ظرفیت‌های خوبی در داخل کشور وجود دارد اما حدود 70 درصد برخی از کالاها مانند لاستیک سنگین واردات هستند اما اخیرا در بازدید کارخانه‌های لاستیک یکی از خواسته‌هایم توسعه خطوط تولید لاستیک‌های سنگین بوده و به زودی واحدهای جدید به مدار تولید می‌آیند تا وابستگی برای تامین لاستیک سنگین کاهش یابد.

گزارش تصادفات ناشی از ترکیدگی لاستیک منقضی را داده‌ایم

از سوی دیگر احمد کریمی، دبیر کانون کامیون‌‌داران کشور با انتقاد از توزیع لاستیک‌های تاریخ انقضا گذشته در اوج آشفتگی‌های بازار لاستیک و قطعات یدکی صنعت خودرو به ویژه خودرهای سنگین گفت: در دوره‌ای که در بازار لاستیک با شرایط بحرانی و سختی مواجه بودیم،‌ متاسفانه بهره‌برداری اساسی و سوء استفاده از جانب واردکنندگان، توزیع‌کنندگان و فروشندگان لاستیک انجام شد.

وی تاکید کرد: لاستیک‌های انباشت شده آنقدر بی‌کیفیت بودند که در شرایط عادی مشتری و خریدار نداشتند اما در دوره‌ای که با کمبود لاستیک مواجه بودیم و کامیون‌ها زمین‌گیر شده بودند دیگر کیفیت در اولویت قرار نداشت و تقاضای بالا باعث شد تا لاستیک‌های انبار که تاریخ انقضا گذشته بودند هم وارد بازار شوند.

کریمی با بیان اینکه بعضا لاستیک‌هایی وارد بازار شد که در سال 2012 حواله آنها صادر شده بود، گفت: طول عمر لاستیک سه سال است و بعد از سه سال لاستیک‌ها منقضی می‌شوند حال اینکه 4 ماه گذشته و در سال 2018 لاستیک‌هایی به فروش رسیدند که تاریخ حواله آنها به سال 2012 بر می‌گشت.

دبیر کانون کامیون‌‌داران کشور ادامه داد: در گذشته چنین شرایطی حاکم نبود و رانندگان لاستیک مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تهیه می‌کردند.

وی با تاکید بر افزایش تصادفات ماشین‌های سنگین با ورود لاستیک‌های تاریخ انقضا گذشته گفت: متاسفانه با توزیع لاستیک‌های تاریخ انقضا گذشته شاهد افزایش وقوع تصادفات در جاده‌ها بودیم و نامه‌ای را هم به سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ارسال کردیم که در آن تاکید شد که اجازه ندهند که هر لاستیکی با هر برندی به ویژه برندهای چینی وارد شود. گزارشی هم مبنی بر واژگونی کامیون ناشی از استفاده از لاستیک بی‌کیفیت و تاریخ انقضا گذشته به مراجع ذی‌ربط و دستگاه‌های مسئول ارسال کرده‌ایم.

کریمی ادامه داد: از دستگاه‌های مرتبط درخواست کردیم در شرایطی که با کمبود عرضه مواجه هستیم هر لاستیکی را وارد نکنند متاسفانه در دوره ای لاستیک‌های بی‌کیفیت و غیرقابل استفاده وارد شد که چاره‌ای جز استفاده از آنها نبود.

وی تاکید کرد: شگرد دیگر واردکنندگان لاستیک این است که بلافاصله برند لاستیکی که بازار آن را پس زده تغییر می‌دهند و با نام تجاری دیگری آن را وارد بازار می‌کنند.

دبیر کانون کامیون‌‌داران کشور درباره ادعاهایی مبنی بر نظارت سایت‌ها و پایانه‌های فروش لاستیک برای جلوگیری از توزیع لاستیک تاریخ انقضا گذشته گفت: تمام لاستیک‌های منقضی به فروش رفته و دیگر لاستیکی با این مشخصات وجود ندارد که بخواهند برای کنترل عدم توزیع آن نظارت داشته باشند.

کریمی تاکید کرد: البته موضوع واردات لاستیک تاریخ انقضا گذشته را قبول ندارم. لاستیک‌هایی که به دلیل نبود خریدار سال‌ها در انبار انباشت و منقضی شدند در دوره ای به فروش رفتند.

وی ادامه داد: همین لاستیک‌ها را می‌توان 40 درصد ارزان‌تر از قیمت‌های امروز بازار خریداری کرد اما به دلیل اشفتگی بازار عده‌ای از اب گل الود ماهی می‌گیرند و سوء استفاده می‌کنند.

ایلنا

نظرات (0) کاربر عضو:  کاربر مهمان: 
اولین نظر را شما ارسال کنید.
ارسال نظر
حداقل 3 کاراکتر وارد نمایید.
ایمیل صحیح نیست.
لطفاً پیوند مرتبط را کامل و با http:// وارد کنید
متن نظر خالی است.

wait...